Na początku korzystania z programu Microsoft Excel warto dostosować polecenia (ikony) do własnych potrzeb. Narzędzie to wspomaga i przyspiesza dostęp do często wykonywanych czynności.
Domyślnie pasek narzędzi SZYBKI DOSTĘP znajduje się w lewym górnym rogu okna (tj. obok przycisku pakietu MS Office).
Żeby dodać nowe polecenia do paska SZYBKI DOSTĘP należy wykonać następujące polecenia:
Klikamy na przycisk DOSTOSUJ PASEK NARZĘDZI SZYBKI DOSTĘP i wybieramy pozycję WIĘCEJ POLECEŃ.
Z okna dialogowego OPCJE PROGRAMU EXCEL wybieramy odpowiednie polecenia i naciskamy przycisk DODAJ.
Na koniec akceptujemy klawiszem OK. Teraz możemy zauważyć, że nasz pasek narzędzi poszerzył się o nowe polecenia.
Dobrze jest dodać do paska narzędzi takie polecenia jak: „Wklej wartości”, „Wklej formatowanie”, „Autoformatowanie”, „Podgląd wydruku”, „Zaznacz bieżący region”, „Ustaw obszar wydruku”, „Nagłówek i stopka”, „Wstaw”, „Grupuj…”, „Rozgrupuj…”, „Zablokuj okienka arkusza”.
Pozdrawiam,
Klimek