Sposób tworzenia podsumowania możemy zmienić, rezygnując ze standardowego działania sumowania na rzecz jakiejś innej funkcji. Excel pozwala wybrać jedną z jedenastu różnych funkcji, wśród których znajdują się takie operacje jak wyznaczanie ilości wystąpień danej w zbiorze czy wyszukiwanie największej wartości. Klikamy prawym przyciskiem myszki pole wartości. Z menu kontekstowego wybieramy pozycję Ustawienia pola wartości… Wybieramy nową funkcję podsumowującą. Klikamy OK. Wartości widoczne w tabeli danych zostaną automatycznie zaktualizowane zgodnie z nowym wybranym sposobem obliczania danych raportu. Opcjonalnie można użyć obliczeń niestandardowych, za pomocą których możemy na przykład wyświetlić dane w formie dynamiki lub udziału sprzedaży w danym miesiącu. Klikamy kartę Pokaż wartości jako. W polu Pokaż wartości jako wybieramy odpowiednie obliczenie. Ustawiamy jeszcze tylko opcje Pole podstawowe i Element podstawowy, jeśli są dostępne dla wybranego obliczenia. Klikamy OK. Aby wykonać dynamikę sprzedaży wyrażoną w procentach, której miesiącem odniesienia będzie Styczeń należy wybrać następujące opcje:
Pozdrawiam,
Klimek