Tworzenie raportu tabeli przestawnej z listy danych

Autofiltry, Tabele przestawne, Wykresy przestawne, Sumy częściowe (pośrednie), Listy, Bazy danych

Tworzenie raportu tabeli przestawnej z listy danych

Postprzez 1click_klimek » 16 Sie 2012, 15:27

Tabele przestawne stanowią doskonałe narzędzie do szybkiego analizowania wartości pochodzących z opracowanych w Excelu list danych. Korzystając z raportu tabeli przestawnej, możemy dynamicznie dostosowywać zestawienie i wybierać kolumny listy, które mają być podsumowywane.

Zaznaczamy komórkę należącą do listy danych i upewniamy się, że zakres komórek ma nagłówki kolumn. Przechodzimy do wstążki Wstawianie w grupie Tabele klikamy przycisk Tabela przestawna.

Image

Pojawi się okno dialogowe Tworzenie tabeli przestawnej.

Image

Sprawdzamy czy w polu Tabela/Zakres: wprowadzone zostało odwołanie do naszej listy danych. Jeśli zakres jest niewłaściwy, klikamy przycisk Zwiń okno dialogowe i wybieramy odpowiedni obszar bezpośrednio w arkuszu.
W tym miejscu możemy jeszcze zdecydować o miejscu docelowym naszej tabeli przestawnej, którym może być Nowy arkusz lub Istniejący arkusz.
Jeśli wszystko jest ustawione tak, jak chcemy, to klikamy przycisk OK.

Pusty raport tabeli przestawnejImage zostanie dodany we wprowadzonej lokalizacji i zostanie wyświetlona lista pól tabeli przestawnej, umożliwiająca rozpoczęcie dodawania pól, tworzenia układu i dostosowywania raportu tabeli przestawnej.

Pozdrawiam,
Klimek
1click_klimek
 
Posty: 96
Rejestracja: 12 Maj 2012, 20:06

Wróć do Autofiltry i tabele przestawne Excel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron