Aby zastosować formatowanie, skopiować dane lub wprowadzić zmiany do raportu tabeli przestawnej, można zaznaczyć pojedyncze komórki lub obszary danych przy użyciu poleceń lub za pomocą myszy.
Pojedyncze komórki tabeli przestawnej zaznaczamy w podobny sposób jak pozostałe komórki arkusza. Należy tylko upewnić się, że kursor ma następujący wygląd:
Aby zaznaczyć cały raport, musimy najpierw kliknąć na tabelę przestawną, a następnie na wstążce Opcje wybrać menu Zaznacz i polecenie Cała tabela przestawna
.
W tym samym menu możemy jeszcze zdecydować o zaznaczeniu wartości i etykiet.
Excel pozwala zaznaczyć również pola, ich elementy oraz sumy. Wskazujemy górną lub lewą część pola, tak żeby kursor przyjął następującą postać: dla kolumn i dla wierszy, a następnie klikamy.
Rysunek przedstawia zaznaczenie elementu Styczeń
Podobnie jak przy zaznaczaniu komórek również i w tym miejscu możemy wykorzystać klawisze CTRL i SHIFT.
Pozdrawiam,
Klimek