Tworzenie szablonu

Wprowadzanie danych, Odwołania, Linki, Edycja grupowa, Listy rozwijane, Etykiety, Hasła

Tworzenie szablonu

Postprzez 1click_klimek » 07 Sie 2012, 18:54

Tworząc arkusze kalkulacyjne o takim samym układzie, np. cotygodniowy raport z analizy wydatków, możemy opracować szablon, który pozwoli wyeliminować konieczność powtarzania tych samych czynności.
Szablony oferują możliwości automatycznego opracowania arkusza o określonym wyglądzie z zastosowaniem specyficznych stylów, stopek, nagłówków, a nawet standardowych tekstów i obrazów (np. logo firmy).

Na początku tworzymy swój skoroszyt, określając wszystkie jego właściwości, które chcemy zawrzeć w szablonie. Mogą to być na przykład nazwy kolumn i wierszy, nazwy zakresu komórek, wpisane formuły, niestandardowe style, itp. Klikamy na przycisk MS Office Imagei wybieramy polecenie Zapisz jako… Pojawi się okno dialogowe Zapisywanie jako. W polu Zapisz jako typ wybieramy pozycję Szablon programu Excel. Podajemy nazwę dla swojego szablonu i klikamy Zapisz. 

Teraz gdy tworzymy nowy skoroszyt (przycisk MS Office Nowy…/Moje szablony…) możemy wybrać nasz nowy szablon.
Image

Pozdrawiam,
Klimek
1click_klimek
 
Posty: 96
Rejestracja: 12 Maj 2012, 20:06

Wróć do Edycja danych Excel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości

cron