Sortowanie według kolorów-jak używać
Wysłany: 23 Sie 2012, 13:29
Czasami zaznaczamy komórki spełniające pewne kryteria różnymi kolorami albo stosujemy formatowanie warunkowe, które automatyzuje ten proces. Dzięki temu możemy zaznaczyć np. 10 najwyższych przychodów kolorem zielonym, a 10 najniższych kolorem czerwonym. MS Excel 2010 posiada możliwość sortowania danych według koloru wypełnienia komórki, koloru czcionki oraz przypisanych ikon.
Zaznaczamy obszar, który chcemy posortować. Przechodzimy do wstążki Dane i klikamy na polecenie Sortuj. W nowym oknie dialogowym najpierw wybieramy Kolumnę według której chcemy sortować, a następnie typ sortowania, np. Kolor komórki. W polu Kolejność wybieramy pierwszy kolor, który chcemy, aby był na samej górze. Dodajemy kolejne poziomy sortowania, klikając przycisk Dodaj poziom. Na koniec klikamy OK.
Pozdrawiam,
Klimek
Zaznaczamy obszar, który chcemy posortować. Przechodzimy do wstążki Dane i klikamy na polecenie Sortuj. W nowym oknie dialogowym najpierw wybieramy Kolumnę według której chcemy sortować, a następnie typ sortowania, np. Kolor komórki. W polu Kolejność wybieramy pierwszy kolor, który chcemy, aby był na samej górze. Dodajemy kolejne poziomy sortowania, klikając przycisk Dodaj poziom. Na koniec klikamy OK.
Pozdrawiam,
Klimek