Kopiowanie wartości w kolumnie  Topic is solved

Wszystkie funkcje MS Excel: tekstowe, czasu, finansowe, itd. Funkcje zagnieżdżone i tablicowe

Kopiowanie wartości w kolumnie

Postprzez Wojtek » 12 Maj 2012, 21:31

Witam,
W pracy, co tydzień generuję raport SAP-owy, który muszę później obrobić i przedstawić w formie Pivota. Problem w tym, ze raport ten, zapisywany w excelu nie zawiera wszystkich potrzebnych mi wartości w pierwszej podstawowej kolumnie (tzn. wartość A wpisana jest w polu A2 zamiast w polach od A2 do A10; wartość B wpisana jest w polu A11 zamiast w polach od A11 do A25 itd.)

Ręczne uzupełnienie kolumny A zabiera mi mnóstwo czasu (ok. 2000 wierszy do uzupełnienia każdego tygodnia). Jak do tej pory nie znalazłem sposobu, na ułatwienie sobie życia :( Czy jest jakiś sposób/funkcja na przyspieszenie mojej pracy?


Pozdrawiam,
Wojtek
Wojtek
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Maj 2012, 20:44

Re: Kopiowanie wartości w kolumnie  Topic is solved

Postprzez 1click_klimek » 14 Maj 2012, 21:01

Hej,

Przychodzi mi jeden pomysł do głowy – umieść funkcję "=IF(A2=0;B1;A2)" w następnej kolumnie. Dzięki niej, uzyskasz potrzebne Ci wartości. A następnie skopiuj uzyskane wartości do właściwej kolumny jako "Paste special: Values/Wklej specjalnie: Wartości"

Daj znać, czy pomogło



Pzdr,
Klimek
1click_klimek
 
Posty: 96
Rejestracja: 12 Maj 2012, 20:06

Re: Kopiowanie wartości w kolumnie

Postprzez Wojtek » 16 Maj 2012, 12:40

Klimek,
Bardzo Ci dziękuję – bardzo prosta i pomocna funkcja! Oszczędziłeś mi mnóstwo czasu w pracy :)


Dzieki,
Wojtek
Wojtek
 
Posty: 2
Rejestracja: 12 Maj 2012, 20:44


Wróć do Funkcje Excel

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość

cron