Korespondencja seryjna pozwala nie tylko na drukowanie listów, ale również na ich wysyłanie emailem. Przed wysłaniem emaili należy się upewnić czy do każdej osoby w liście pracowników został przypisany adres email.
W programie MS Word przechodzimy do wstążki Korespondencja i klikamy przycisk Rozpocznij koresp. ser. Wybieramy pole Wiadomości e-mail i polecenie Kreator korespondencji seryjnej krok po korku… Jeśli informacje o adresach email dodaliśmy później, należy najpierw odświeżyć listę w kroku 3.
Następnie przechodzimy do kroku szóstego i klikamy przycisk Poczta elektroniczna…
W nowym oknie dialogowym ustawiamy odpowiednie opcje:
• Do: – tutaj wskazujemy pole, w którym znajduje się lista adresów email,
• Wiersz tematu: – czyli temat maila, który otrzymają nasi adresaci,
• Format wiadomości: – maila możemy wysłać w zwykłej formie tekstowej, HTML lub jako załącznik,
• Wyślij rekordy – w tej części możemy zdecydować czy wysłać emaila do wszystkich czy tylko wybranych osób.
Pozdrawiam,
Klimek