WEŹDANETABELI() to niezwykle przydatna funkcja w automatyzacji raportowania. Cały proces raportowania polega na tym, aby dane źródłowe (np. z systemów transakcyjnych) przekształcić w odpowiednio zdefiniowane raporty.
Zapewne za pomocą formuł i tabeli przestawnej jesteśmy wstanie uzyskać żądane podsumowania (np. wyniki sklepów - Rysunek). Jednak w dalszym ciągu nie jest to raport, którego oczekujemy. Brakującym ogniwem jest właśnie funkcja WEŹDANETABELI().
Rysunek - Raport w formie tabeli przestawnej
Mając odpowiednio przygotowaną tabelę przestawną, musimy teraz stworzyć do niej odwołanie z naszego raportu finalnego. Na tym etapie nasz raport jest pustą formatką. Aby wypełnić ją danymi, w naszym przypadku musimy stworzyć jedną funkcję dla sklepu Bydgoszcz i pola Act, a następnie skopiować ją do pozostałych pól:
=WEŹDANETABELI("Wynik [PLN]";$A$3;"Dane";H$5;"Sklep";$G6)
"Wynik [PLN]" – to nazwa pola wartości zapisana w cudzysłowie
$A$3 – to odwołanie do tabeli przestawnej
"Dane" – to pole opisujące dane do pobrania
H$5 – to sprecyzowanie wartości wybranego pola (w naszym przypadku Act)
"Sklep" – to pole opisujące dane do pobrania
$G6 – to sprecyzowanie wartości wybranego pola (w naszym przypadku Bydgoszcz)
Na koniec kopiujemy w ten sposób stworzoną formułę do pozostałych pól naszego raportu.
Pozdrawiam,
Klimek