Listy ułatwiają wypełnianie komórek według pewnego schematu (automatyczne wypełnianie). Wykorzystując automatyczne wypełnianie możemy wstawić do danego obszaru nie tylko liczby, ale również miesiące i dni tygodnia dzięki tzw. wbudowanym listom.
Oprócz tych standardowych list istnieje także możliwość dodania własnej listy np. listy miesięcy w języku angielskim lub regionów sprzedaży. W takim wypadku wystarczy tylko wpisać pierwszy miesiąc i przeciągnąć uchwytem wypełniania przez wybrane komórki, a pozostałe uzupełnią się automatycznie podobnie jak liczby kolejne.
Klikamy na przycisk MS Office, a następnie na przycisk Opcje programu Excel. W nowym oknie dialogowym wybieramy pozycję Popularne, a następnie klikamy przycisk Edytuj listy niestandardowe.
W oknie Lista wpisów możemy wpisywać kolejne pozycje naszej listy, oddzielając je przecinkiem. Po wpisaniu całej listy klikamy Dodaj. Możemy też skorzystać z opcji importowania listy z komórek.Serie danych umożliwiają wypełnianie nawet bardzo dużych obszarów w określony sposób. Aktywujemy komórkę z wartością początkową i wybieramy polecenie Wypełnienie ze wstążki Narzędzia główne. Z listy wybieramy Seria danych…
Pozdrawiam,
Klimek